Oferta

ikona-ggr-oferta-green1-226x226Oferujemy pomoc w zakresie diagnozy, doradztwa, profilaktyki, terapii, którą adresujemy do dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli z terenu powiatu nakielskiego. Korzystanie z pomocy Poradni jest dobrowolne i bezpłatne. Zapewniamy prawo do anonimowości i zachowania tajemnicy. Przyjęcie do Poradni następuje po pisemnym zgłoszeniu przez rodzica (prawnego opiekuna dziecka). W celu wydania opinii lub orzeczenia konieczne jest następnie złożenie odpowiedniego wniosku. Druki zgłoszeń i wniosków znajdują się w sekretariatach Poradni oraz na stronie internetowej. Zachęcamy również do kontaktów telefonicznych.

Zapraszamy codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 -15:30. Informujemy, że niektóre formy terapeutyczne realizowane są w godzinach popołudniowych.

Rok szkolny 2018/2019

Obszary działania Poradni:

    1. Diagnoza

    1. Diagnoza trudności i niepowodzeń szkolnych.
    2. Diagnoza logopedyczna.
    3. Diagnoza dojrzałości szkolnej (badanie indywidualne w Poradni V-VIII).
    4. Diagnoza uzdolnień.
    5. Diagnoza predyspozycji i zainteresowań zawodowych.
    6. Diagnoza przyczyn problemów emocjonalnych i trudności wychowawczych.
    7. Diagnoza dzieci z wadą wzroku, słuchu i z autyzmem.
    8. Diagnoza opóźnień i zaburzeń rozwojowych dzieci.
    9. Badania narządów zmysłów (wzroku i słuchu) na terenie Poradni i szkół.
    1. Terapia i poradnictwo

    1. Terapia pedagogiczna dla uczniów – szczególnie ze specyficznymi trudnościami w nauce.

    2. Terapia logopedyczna.

    3. Terapia psychologiczna i psychoterapia zaburzeń emocjonalnych dzieci i trudności wychowawczych (indywidualna i grupowa).

    4. Zajęcia wspomagające rozwój psychomotoryczny dziecka (indywidualne i grupowe).

    5. Zajęcia grupowe rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne.

    6. Terapia i poradnictwo rodzinne.

    7. Trening zastępowania agresji.

    8. Poradnictwo w zakresie wyboru szkoły i zawodu.

    9. Terapia indywidualna i grupowa dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.

    10. Terapia Biofeedback.

    11. Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi.

    12. Warsztaty rozwoju kompetencji wychowawczych – Szkoła dla Rodziców i Wychowawców.

    1. Konsultacje, poradnictwo, mediacje w szkołach i placówkach oraz na terenie Poradni.

    2. Interwencje kryzysowe. Konsultacje i poradnictwo w sytuacjach kryzysowych.

    3. Psychoedukacja, pedagogizacja, szkolenia.

    4. Wspomaganie placówek, przedszkoli i szkół w zakresie organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, tworzeniu IPET-ów, indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno – wychowawczych, w edukacji uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych oraz (w zakresie wynikającym ze specyfiki pracy Poradni oraz w miarę możliwości kadrowych i czasowych) polegające na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości pracy przedszkola, szkoły lub placówki.

    5. w tym: Sieci współpracy i samokształcenia dla: pedagogów/psychologów szkolnych; logopedów szkolnych; szkolnych doradców zawodowych; wychowawców oraz nauczycieli uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Poradnia zapewnia wiele różnych prelekcji oraz zajęć warsztatowych, realizowanych po wcześniejszym (minimum 2–tygodniowym) pisemnym zgłoszeniu zapotrzebowania przez placówki.

Psychoedukacja, pedagogizacja – prelekcje/warsztaty dla nauczycieli

Wytłuszczoną czcionką zaznaczono propozycje prelekcji i warsztatów ukierunkowanych na realizację podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa oraz priorytety KO na rok szkolny 2018/2019.
  • Agresja – objawy, przyczyny i sposoby zapobiegania.
  • Łagodzenie konfliktów w szkole – praca z młodzieżą. 
  • Integracja zespołu klasowego. (nowość!!)
  • Mobbing w szkole – zapobieganie agresji wśród młodzieży. Rozwijanie tolerancji wśród młodzieży.
  • Cyberprzemoc.
  • Przemoc (w tym seksualna) wobec dziecka w środowisku rodzinnym – jak rozpoznać, reagować?
  • Problemy adaptacyjne dzieci w wieku przedszkolnym i rozpoczynających naukę w kl. I szkoły podstawowej.
  • Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci.
  • Współpraca z uczniem agresywnym/procedury postępowania, współpraca z rodziną, szkołą, instytucjami wspomagającymi wychowanie. (nowość!!)
  • System motywacyjny w domu i w klasie.  (nowość!!)
  • Konsekwencje psychologiczne rozwodu rodziców dla dzieci. Jak wspierać dzieci w rodzinach zrekonstruowanych (patchworkowych)?
  • Mój uczeń ma trudności – wsparcie emocjonalne dla ucznia przeżywającego kryzys psychologiczny.
  • Jak w szkole pomóc uczniowi przeżywającemu chorobę lub śmierć bliskiej osoby.
  • Konstruowanie zasad interwencji kryzysowych w szkole w przypadku śmierci/zdarzenia traumatycznego w społeczności szkolnej. (nowość!!)
  • Zapobieganie samobójstwom wśród młodzieży.  
  • Komputer, Internet – korzyści i zagrożenia dla dzieci i młodzieży.
  • Rozwijanie motywacji do nauki, sposoby podnoszenia atrakcyjności zajęć, techniki uczenia się.
  • Pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu ścieżki kariery zawodowej.
  • Interpretacja opinii i orzeczeń wydanych przez Poradnię.
  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych  do indywidualnych potrzeb uczniów.
  • Ryzyko dysleksji. Specyficzne trudności w uczeniu się.
  • Praca z uczniem z ADHD.
  • Warsztaty rozwoju kompetencji wychowawczych – Szkoła dla Rodziców i Wychowawców. (jedna grupa – 10 spotkań warsztatowych – X-XII 2018 r., Poradnia w Nakle nad Notecią).
  • Współpraca szkoły z rodzicami.
  • Wspieranie edukacji uczniów niepełnosprawnych z autyzmem i zespołem Aspergera: „Inne, trudne, niezrozumiałe” – Wstępne rozpoznanie zespołu Aspergera. Wsparcie rodziców uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
  • Wspieranie edukacji uczniów niepełnosprawnych z niepełnosparwnością ruchową.
  • Wspieranie edukacji uczniów niepełnosprawnych z afazją.
  • Wspieranie edukacji uczniów niepełnosprawnych z wadą słuchu. Dobrze jest wszystko słyszeć – funkcjonowanie dziecka z wadą słuchu w szkole.
  • Wspieranie edukacji uczniów niepełnosprawnych z wadą wzroku. Trudności dydaktyczne dzieci z problemami wzrokowymi.
  • Wspieranie edukacji uczniów niepełnosprawnych z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Znaczenie wczesnej interwencji logopedycznej i pedagogicznej dla udanego startu dziecka w procesie edukacji. 
  • Dojrzałość szkolna. Jak przygotować dziecko do rozpoczęcia nauki w szkole.
  • Diagnoza i terapia dzieci z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego. (nowość!!)
  • Profilaktyka stresu i zapobiegania wypaleniu zawodowemu u nauczycieli.
  • Autorytet w zawodzie nauczyciela.

Psychoedukacja, pedagogizacja – prelekcje/warsztaty dla rodziców

Wytłuszczoną czcionką zaznaczono propozycje prelekcji i warsztatów ukierunkowanych na realizację podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa oraz priorytety KO  na rok szkolny 2018/2019.
  • Warsztaty rozwoju kompetencji wychowawczych – Szkoła dla Rodziców i Wychowawców (jedna grupa – 10 spotkań: X-XII 2018 r.)
  • Agresja – objawy, przyczyny, sposoby zapobiegania i radzenia sobie”.
  • Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci.
  • „Dziecięce uczucia” – jak pomagać dziecku w radzeniu sobie z niechcianymi uczuciami.
  • Budowanie odporności psychicznej dzieci i młodzieży. (nowość!!)
  • Jak pomagać dzieciom i młodzieży w kryzysie? (nowość!!)
  • „Mamo, tato boję się!” – jak pomagać dziecku oswoić to, co straszne i poradzić sobie z lękiem. 
  • Żałoba dzieci i młodzieży – co mogę zrobić?
  • Jak pomagać dziecku w nauce. Motywowanie do nauki.
  • Problemy adaptacyjne dzieci w wieku przedszkolnym i rozpoczynających naukę w kl. I szkoły podstawowej.
  • Pomoc młodzieży w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu ścieżki kariery zawodowej.
  • Rola rodziców w konstruowaniu kariery zawodowej młodzieży w warunkach dynamicznych zmian na rynku pracy – rodzic jako doradca zawodowy. (nowość)
  • Dopalacze – zagrożenia dla młodzieży.
  • Komputer, Internet – korzyści i zagrożenia dla dzieci. Prelekcja dla rodziców dzieci klas III-VI szkoły podstawowej.
  • Dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym – Negatywny wpływ zbyt wczesnego korzystania przez dzieci z komputera, internetu, tabletu. 
  • Czy na pewno tylko komputer? – warsztat 
  • Co to znaczy być dobrym rodzicem? Jak skutecznie karać i nagradzać? Rola konsekwencji i jasnym zasad w wychowaniu.
  • Specyficzne trudności w uczeniu się – wczesne rozpoznanie ryzyka zaburzeń, objawy, praca z uczniem.
  • Jak pomóc dziecku z wadą wymowy?
  • Moje dziecko jest nadpobudliwe czy nazbyt aktywne – to co rodzice powinni wiedzieć o nadpobudliwości psychoruchowej.
  • Specyficzne trudności w uczeniu się – wczesne rozpoznawanie ryzyka zaburzeń, objawy, praca z uczniem.
  • Jak pomóc dziecku z wadą wymowy?
  • Książka to nie kara – propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
  • Bajka i baśń w życiu dziecka i w wspomaganiu jego rozwoju.(nowość!!)
  • Znaczenie wczesnej interwencji logopedycznej i pedagogicznej dla udanego startu dziecka w procesie edukacji.
  • Dojrzałość szkolna. Jak przygotować dziecko do rozpoczęcia nauki w szkole?
  • Wspieranie edukacji uczniów niepełnosprawnych (REALIZACJA PO ZEBRANIU GRUPY ZAINTERESOWANYCH RODZICÓW W PORADNI):
    • z autyzmem i zespołem Aspergera,
    • z niepełnosprawnością ruchową,
    • z afazją,
    • z wadą słuchu – Dobrze jest wszystko słyszeć – funkcjonowanie dziecka z wadą słuchu w szkole,
    • z wadą wzroku – Trudności dydaktyczne dzieci z problemami wzrokowymi,
    • z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej.

Psychoedukacja, pedagogizacja – prelekcje/warsztaty dla młodzieży

Wytłuszczoną czcionką zaznaczono propozycje prelekcji i warsztatów ukierunkowanych na realizację podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa oraz priorytety KO  na rok szkolny 2018/2019.
  • Promocja zdrowia i zdrowego stylu życia (do wyboru – zajęcia integracyjne, zajęcia antystresowe, kształtujące umiejętności relaksacyjne, zajęcia przeciwdziałające agresji, zajęcia kształtujące umiejętności społeczne.
  • Interwencja kryzysowa w zespole klasowym, w którym istnieje problem przemocy.(nowość!)
  • Czy smutek to zawsze depresja? – dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych(nowość!)
  • Gdy emocje bolą – autoagresja, jako nieadaptacyjna forma radzenia sobie  z emocjami (nowość!)
  • Komputer, Internet – szansa i zagrożenia. 
  • Cyberprzemoc – jak nie dać się złapać w sieć….. 
  • Media społecznościowe, a relacje międzyludzkie.( nowość!)
  • Warsztaty dla dzieci w wieku przedszkolnym – profilaktyki zagrożeń w internecie-  Owieczki w sieci (nowość!!)
  • Cykl warsztatów dla uczniów – profilaktyka uzależnień od środków psychoaktywnych dla gimnazjalistów kl. I- realizacja programu „Świadomie odmawiam”: moduł I – „Dlaczego młodzi sięgają po używki?”, moduł II – „Reklama – nacisk – uzależnienie”, moduł III – „Sztuka odmawiania – odmawiam – nie obrażam”.
  • Między edukacją, a rynkiem pracy – tworzenie mapy przyszłości (uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych). Zajęcia grupowe aktywizujące do wyboru kierunku kształcenia i zawodu (z badaniami i bez badań).
  • Zajęcia grupowe aktywizujące do wyboru kierunku kształcenia i zawodu (z badaniami i bez badań).
  • Jak się uczyć? Techniki  uczenia się, aktywne metody pracy.
  • Bajkowe spotkania terapeutyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym (nowość!)
  • Dobry i zły dotyk. zajęcia profilaktyczne o miejscach intymnych i mówieniu nie dla przedszkolaków i dzieci z klas nauczania początkowego.
  • Mów jak mówca. 

ZAJĘCIA W CZASIE FERII ZIMOWYCH 2018/2019 DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

  • Zajęcia w czasie ferii zimowych – Warsztaty Rozwoju Osobistego dla młodzieży szkół ponadgimnazśjalnych. (Poradnia w Nakle)
  • „W ósemkowym świecie – ćwiczenia P. Dennisona dla dzieci klas II-IV. (Poradnia w Nakle)
  • „Rozwój poprzez zabawę. Mamo, Tato bawmy się razem”. (Poradnia w Nakle)
  • Rusz wyobraźnią – zajęcia rozwijające wyobraźnię i kreatywność dla uczniów klas V – VII szkoły podstawowej. (Poradnia w Nakle nad Notecią).