Oferujemy pomoc w zakresie diagnozy, doradztwa, profilaktyki, terapii, którą adresujemy do dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli z terenu powiatu nakielskiego. Korzystanie z pomocy Poradni jest dobrowolne i bezpłatne. Zapewniamy prawo do anonimowości i zachowania tajemnicy. Przyjęcie do Poradni następuje po pisemnym zgłoszeniu przez rodzica (prawnego opiekuna dziecka). W celu wydania opinii lub orzeczenia konieczne jest następnie złożenie odpowiedniego wniosku. Druki zgłoszeń i wniosków znajdują się w sekretariatach Poradni oraz na stronie internetowej. Zachęcamy również do kontaktów telefonicznych.
Zapraszamy codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 -15:30. Informujemy, że niektóre formy terapeutyczne realizowane są w godzinach popołudniowych.
Oferujemy pomoc w zakresie:
diagnozy, doradztwa, profilaktyki, terapii, edukacji.
Adresujemy ją do
dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek
z terenu powiatu nakielskiego oraz do dzieci nieobjętych formami wychowania przedszkolnego zamieszkujących powiat nakielski.
Korzystanie z pomocy Poradni jest dobrowolne i bezpłatne.
Zapewniamy prawo do anonimowości i zachowania tajemnicy.
Przyjęcie do Poradni następuje po pisemnym zgłoszeniu przez rodzica lub pełnoletniego ucznia.
W celu wydania opinii lub orzeczenia konieczne jest następnie złożenie odpowiedniego wniosku w Poradni.
Druk zgłoszenia do pobrania na stronie internetowej, prosimy o przekazywanie Zgłoszeń poprzez skrzynkę podawczą, pocztą tradycyjną lub drogą mailową.
Zachęcamy do kontaktów telefonicznych oraz poprzez on-line.
Rok szkolny 2020/2021
Obszary działania Poradni:
Sekretariaty czynne są codziennie
od poniedziałku do piątku w godzinach:
w Nakle: 07.30-15.30, w Szubinie: 08.00-15.00
Uwaga: niektóre formy terapeutyczne realizowane są w godzinach popołudniowych.
Diagnoza
- Diagnoza trudności i niepowodzeń szkolnych.
- Diagnoza logopedyczna.
- Diagnoza dojrzałości szkolnej (badanie indywidualne w Poradni V-VIII).
- Diagnoza uzdolnień.
- Diagnoza predyspozycji i zainteresowań zawodowych.
- Diagnoza przyczyn problemów emocjonalnych i trudności wychowawczych.
- Diagnoza dzieci z wadą wzroku, słuchu i z autyzmem.
- Diagnoza opóźnień i zaburzeń rozwojowych dzieci.
- Badania narządów zmysłów (wzroku i słuchu) na terenie Poradni.
Terapia i poradnictwo (formy grupowe będą realizowane w przypadku zmniejszenia zagrożenia epidemicznego)
- Terapia pedagogiczna dla uczniów – szczególnie ze specyficznymi trudnościami w nauce.
- Terapia logopedyczna.
- Terapia psychologiczna i psychoterapia zaburzeń emocjonalnych dzieci i trudności wychowawczych (indywidualna; grupowa)
- Zajęcia wspomagające rozwój psychomotoryczny dziecka (indywidualne i grupowe)
- Zajęcia grupowe rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne.
- Terapia i poradnictwo rodzinne.
- Trening zastępowania agresji.
- Poradnictwo w zakresie wyboru szkoły i zawodu.
- Terapia indywidualna i grupowa dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.
- Terapia Biofeedback.
- Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami (w tymz autyzmem) we współpracy ze Stowarzyszeniem Na Rzecz Integracji Społecznej Twój Przyjaciel.
Konsultacje, poradnictwo, mediacje w szkołach i placówkach oraz na terenie Poradni.
Interwencje kryzysowe. Konsultacje i poradnictwo w sytuacjach kryzysowych.
Psychoedukacja, pedagogizacja, szkolenia.
Wspomaganie placówek, przedszkoli i szkół w zakresie organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, tworzeniu IPET-ów, indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno – wychowawczych, w edukacji uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych oraz (w zakresie wynikającym ze specyfiki pracy Poradni oraz w miarę możliwości kadrowychi czasowych) polegające na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości pracy przedszkola, szkoły lub placówki.
w tym: Sieci współpracy i samokształcenia dla: pedagogów/psychologów szkolnych; logopedów szkolnych; szkolnych doradców zawodowych; wychowawców oraz nauczycieli uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
W ROKU SZKOLNYM 2020/21 nasze propozycje są ukierunkowane na wsparcie nauczycieli/rodziców/uczniów w związku z problemami wynikającymi z zagrożenia epidemicznego i jego konsekwencjami w postaci problemów emocjonalnych, nowych wyzwań edukacyjnych, izolacji, zmian w funkcjonowaniu rodziny itp. (UZGADNIANE INDYWIDUALNIE ZE SZKOŁAMI).
Szkolenia będą prowadzone głównie metodami zdalnymi (webinaria), natomiast warsztaty zgodnie z zasadami bezpieczeństwa wynikającymi z pandemii COVID – 19.
W roku szkolnym 2020 / 2021 planujemy:
- Konferencję powiatową/warsztaty dla pedagogów/psychologów szkolnych oraz nauczycieli „Interwencje kryzysowe cz. II”
- Warsztaty dla liderów młodzieżowych „Motywacja u nastolatków i sztuka pomagania rówieśnikom w kryzysie”
- Ogólnopolski tydzień kariery – działania informacyjno/edukacyjne
- Dzień Bezpiecznego Internetu – działania informacyjno/edukacyjne, konkurs dla młodzieży
- Warsztaty zdrowia i relaksu dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami
- Konkurs literacko – plastyczny dla młodzieży „Oni są wśród nas – uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole i w społeczeństwie”
- Szkolenie zewnętrzne dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami „Autoagresja. Dlaczego dziecko robi sobie krzywdę”.
- Mikołajkowy Konkurs plastyczny dla dzieci z niepełnosprawnościami
- Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – działania informacyjno/edukacyjne, dyżury telefoniczne specjalistów
- Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – działania informacyjno/edukacyjne, promowanie akcji „Polska na niebiesko”
Zobacz nasze filmy na YouTube Daj lajka na Facebooku